Kaj si mislijo veliki umi katoliške cerkve o mandatarki Alenki Bratušek?

V slovenskem parlamentu je zaprisegla prva predsednica vlade Republike Slovenije. To je eden izmed pomembnih dogodkov v Sloveniji, ki zadeva ne samo položaj žensk v družbi, temveč gre tudi za širši ideološki razmislek o vlogi in položaju žensk v sodobni družbi. Razmislek, v katerem ima zelo pomembno vlogo katoliška cerkev. Kako ta cerkev gleda na ženske kot bitja in na njihov položaj v družbi?

Znano je, da je katoliška cerkev proti ženskam in do njih ni prizanesljiva. Še danes jim ne priznava enakopravnega položaja z moškimi. Še več: žali jih, ponižuje in jim ne priznava človekovega dostojanstva. V nasprotju s cerkvijo se je Jezus vedno zavzemal za ženske in njihovo enakopravnost.

Nekaj izjav pomembnih cerkvenih mož o ženskah:

  • Ženske so določene predvsem za to, da zadovoljijo moško pohotnost (Johannes Chryostomos, 349-407, grški cerkveni učitelj).
  • Ženska je manjvredno bitje, ki ga Bog ni ustvaril po svoji podobi. Naravnemu redu ustreza, da žene služijo možem (Cerkveni oče Avguštin, 354-430 – Avguštin velja za enega najpomembnejših cerkvenih učiteljev).
  • Bistvena vrednota žene je v njeni sposobnosti rojevanja in njeni gospodinjski koristi (Tomaž Akvinski, cerkveni učitelj 1225-1275).
  • Žena mora pokriti glavo, ker ni podoba Boga (Ambrozij, cerkveni učitelj, 339-397).
  • Moški fetus postane človek po 40 dneh, ženski po 80 dneh. Deklice nastanejo zaradi poškodovanih semen ali vlažnih vetrov (Tomaž Akvinski, cerkveni učitelj in patron katoliških visokih šol).
  • Ko vidiš žensko, misli, da je hudič! Je neke vrste pekel! (Papež Pij II., 1405-1464).
  • Ženske je narava določila za skupni užitek (Kapokrates, zgodnji kristjan in ustanovitelj samostanov).
  • Ženska je napaka narave (…) s svojim presežkom vlage in s svojo podtemperaturo je telesno in duhovno (…) manjvredna (…) neke vrste pohabljen, zgrešen, spodletel moški … polno udejanjanje človeške vrste je samo moški (Tomaž Akvinski, sv. cerkveni učitelj 1225-1274).
  • Dekleta, ki nosijo mini krila, pridejo v pekel (Jezuit Wild v 20. stoletju).
  • Blizu cerkve ne smejo stanovati ženske (Sinoda v Coyaci, 1050).
  • Kjer se zadržuje duhovnik, tja ženska ne sme vstopiti (Sinoda v Parizu, 846).
  • Duhovniki, ki prenočujejo sum vzbujajoče ženske, morajo biti kaznovani. Ženske pa mora škof prodati v suženjstvo (2. sinoda iz Toleda, 589).
  • Ženskam mora že zavest o lastnem bitju priklicati sram (Klemen Aleksandrijski).
  • Ženske ne smejo v lastnem imenu napisati pisma niti ga sprejeti! (Sinoda iz Elvire, 4. stoletje).
  • Ves (ženski) spol je šibak in lahkomiseln. Odrešenje najdejo samo zaradi otrok (Johannes Chrysostomos, 349-407, grški cerkveni učitelj). (citati: http://www.zrtve-cerkve.org)

Komentar ob vsem tem ni potreben, kajti izjave so same zase zelo zgovorne. Živimo v 21. stoletju in neverjetno je, da ženske ob takšnem cerkvenem poniževanju še vedno vztrajajo v cerkvi?

Ali te cerkvene izjave veljajo tudi za mandatarko Alenko Bratušek? Seveda!

Iz cerkvenega nauka je izhajal tudi župnik Jože Pacek (Družina, 15.7.2001), ki je javno zapisal, da je ženska »ustvarjena kot pomočnica človeku.« Če to prenesemo v realno življenje, bi lahko bila Alenka Bratušek samo pomočnica človeku, torej moškemu – npr. odhajajočemu predsedniku vlade Janezu Janši, ki ga katoliška cerkev sicer na veliko hvali. Po cerkvenem nauku bi bila pač gospodinjska pomočnica ali pa še to ne.

Tudi sv. Pavel, ki je eden izmed temeljev katoliške cerkve, je bil do žensk neizprosen. Tako piše v prvem Timotejevem pismu: »Ženski ne dovolim, da uči, kajti Adam je prvi narejen, za tem pride Eva.« (1 Tim 2, 13). In še nekaj njegovih biserov, seveda zelo žalostnih: »Učiti pa ženski ne dovolim, tudi ne, da vlada nad moškim, ampak se mora tiho obnašati.« (1Tim 2, 12) in »Vaše žene morajo v skupnosti molčati, kajti ni jim dovoljeno govoriti, ampak se morajo podrediti, kakor pravi tudi zakon.« (1 Kor 14, 34). (citati: http://www.zrtve-cerkve.org/html/_enske_-__rtve_cerkve.html)

Kleriki se križajo, ker je v Sloveniji postala ženska mandatarka vlade. Prav tako se že ves čas križajo, ker je v parlamentu kar nekaj žensk, teh je  vedno več tudi na drugih pomembnih položajih v družbi. Kajti ženske po sv. Pavlu ne smejo vladati nad moškimi, v skupnosti pa morajo biti tiho. Mandatarka torej mora biti na sejah vlade in v parlamentu tiho, kar seveda velja tudi za poslanke.

Ima pa mandatarka Alenka Bratušek srečo, da živi v 21. stoletju, kajti če bi živela v srednjem veku, bi jo po vsej verjetnosti proglasili za čarovnico in jo v skladu z voljo katoliškega boga, ki je rekel: »Čarovnice ne puščaj pri življenju.« (2 Mz 22,17) zažgali. Seveda gre za katoliškega boga, kot že navedeno, ne pa Boga Stvarnika, kajti ta ne ukazuje ubijanja – rekel je namreč Ne ubijaj.

2 Comments - Write a Comment

  1. Vsaka oseba moškega spola,ki ženske ne spoštuje in ji odreka enakopravnost z moškim,je eno veliko duhovno revše,ki iskorišča svojo fizično premoč nad žensko,ki ima,v povprečju,manj telesne moči.Pravi moški je tisti,ki ima ženske rad,jih spoštuje,je”gentleman”in nikdar ne iskoristi svoje telesne moči nad telesno šipkejšo žensko.To je mentalno zdrav moški,vreden časti,spoštovanja in ugleda.

    Reply

Komentar prispevka

Blue Captcha Image
Osveži

*