Poljski duhovnik Krysztof Charamsa je javno razkril, da je homoseksualec. »Želim, da moja Cerkev in skupnost vesta, kdo sem: homoseksualni duhovnik, srečen in ponosen na svojo identiteto,« je dejal v intervjuju za milanski dnevnik Corriere della Sera.[1] Duhovnik Charamsa ni »navaden« duhovnik, temveč je ugledni vatikanski teolog in pomočnik tajnika mednarodnega teološkega odbora v Vatikanu, poučuje pa tudi teologijo na papeški univerzi Gregoriani. Povedal je še, da je zdaj nastopil čas, da si cerkev neha zatiskati oči pred vernimi geji in dojame, da je rešitev, ki jo predlaga – popolna abstinenca od ljubezenskega življenja – nečloveška.[2]
Kakšna je bila reakcija Vatikana? Tiskovni predstavnik Vatikana Lombardi je njegovo odločitev, da svojo spolno usmerjenost razkrije tik pred začetkom sinode o družin označil za »zelo resno« in »neodgovorno«. Sicer pa je sveti sedež hitro ukrepal – poljski duhovnik se je moral odpovedati tako svojim funkcijam v kongregaciji za verski nauk kot tudi na papeški univerzi.
»Če je oseba gay in hodi po Gospodovi poti in ima dobre namene, kdo sem jaz, da ji sodim,« je izjavil papež Frančišek, ko je na poti iz Ria de Janeira v Vatikan leta 2013 odgovarjal na vprašanja novinarjev.[3] Toda duhovniku in teologu Krysztofu Charamsi je papež sodil in to zelo hitro: Krysztof Charamsa se je moral odpovedati tako svojim funkcijam v kongregaciji za verski nauk kot tudi na papeški univerzi. Zakaj je papež storil oz. dopustil to? Ali ni dejal, da on ni sodnik nad geji? Mogoče je, da je pozabil na to svojo izjavo. Mogoče pa je tudi, da omenjeni teolog »ni hodil po Gospodovi poti in imel dobrih namenov« ter je bil to razlog za odstavitev. Temu bi bilo težko verjeti, saj je bil »sporni« duhovnik ugleden teolog, celo del »cerkvene inkvizicije«, torej kongregacije za verski nauk, za povrh pa še učitelj na papeški univerzi Gregoriani. Takšnih funkcij ne dobi vsakdo! Dobijo jih samo »ekstra« pravoverni katoliki! Kaj je potem verjetni odgovor?
Zelo verjetni odgovor je ta, da je papeževa izjava »Če je oseba gay in hodi po Gospodovi poti in ima dobre namene, kdo sem jaz, da ji sodim,« navaden blef in predstava za javnost ter zato nima nobene verske oz. doktrinarne vrednosti. Cerkveni nauk, kar naj bi bila božja beseda (seveda je vprašanje od katerega boga), je namreč jasen: »Če kdo leži z moškim, kakor se leži z žensko, sta oba storila gnusobo; naj bosta usmrčena; njuna kri pade nanju.« (3 Mojzes 20,13) Zato je tudi reakcija Vatikana z »odstavitvijo« spornega duhovnika s funkcij pravi obraz katoliške cerkve. Ima pa duhovnik Charamsa srečo v “nesreči”. Vatikan ga ne bo usmrtil, kar bi moral narediti glede na svoj nauk iz stare zaveze, kjer obstaja ukaz cerkvenega boga o usmrtitvi gejev – takšnih stvari si ne upa storiti, čeprav bi to moral. Politične okoliščine pač temu niso naklonjene. Če pa bi se to zgodilo v kakšnih drugih časih, bi poljski duhovnik že gorel na grmadi ali pa bi bil kamenjan do smrti, če bi živel v bolj daljnih časih. Mogoče pa je še kakšen drugi odgovor! Recimo ta: bil je komunistični vohun? Komunizem oz. antikomunizem je priljubljena tema slovenskih klerikov, čeprav je vsaka oblast, tako papež dana od boga. Tako tudi komunizem!.
Kot že navedeno, je omenjena papeževa izjava o gejih naveden blef in predstava za javnost. Dogodek z omenjenim duhovnikom je jasen dokaz za to. Papež Frančišek je še enkrat dokazal svojo dvoličnost – te se vrstijo kot po tekočem traku. Koga zastopa? Boga Stvarnika ali boga podzemlja?
Ima pa papež v nečem prav. On ni tisti, ki bi sodil gejem. Tem je sodbo namreč že napisal cerkveni bog (to seveda ni Bog Stvarnik, temveč bog podzemlja), ko je dejal, kot že navedeno,: »Če kdo leži z moškim, kakor se leži z žensko, sta oba storila gnusobo; naj bosta usmrčena; njuna kri pade nanju.« Papeževa naloga je torej samo to, da izvrši ukaz katoliškega, seveda ne krščanskega, boga in poskrbi za usmrtitev oz. sam izvrši sodbo, kajti besede njegovega boga so jasne: »Vso besedo, ki vam jo zapovedujem, vestno izpolnjujte; ničesar ji ne dodajaj in ničesar ji ne odvzemaj!« (5 Mz 4,2) Papež torej ni sodnik gejem, temveč izvršitelj sodb. To s hojo po Gospodovi poti in dobrih namenih je samo navaden blef, s katerim želi papež Frančišek prikriti zločinskost cerkvenega nauka, kajti besede papeževega hudobnega boga so jasne: ne glede po kakšni poti in s kakšnimi nameni kdo hodi, ga je potrebno usmrtiti, če je gej.
_______________________
[1] http://www.rtvslo.si/svet/poljski-duhovnik-sem-gej-vesel-in-ponosen-sem-na-svojo-identiteto/375456 (19.10.2015).
[2] http://www.vecer.com/clanek/201510036147116 (19.10.2015).
[3] Priloga Dnevnika Objektiv, 10.8.2013.